Mye rart i hodet, men får det ikke på skjermen via tastaturet

G

 
En av hans uttalelse om incestsaken:
 
Dette er jo ikke et fengsel, det er jo faktisk en liten leilighet
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=197837
 
 
Det er på tide at norske medier slutter å gi han oppmerksomhet, 
han gjør mer skade enn mange er klar over tror jeg.
Comments on: "G" (32)

  1. Staff er desperat nå, etter at han ble dumpet av Lommemannen….samt litt Altzenheimer 😉

  2. Da er det på tide at har blir beskyttet mot seg selv.

  3. yttringsfriheten for tanker og meninger gjelde jo bare for mobben, slike som deg!

  4. Er jeg en mobb?
    Har ikke jeg bare uttrykt mine tanker og meninger?

  5. Syns han får lov hersje litt vel mye med mye og mangt i full offentlighet.

    Det er så man kan lure på om han enten er vel bevart eller rett & slett kun vil provosere flest mulig mest mulig.

  6. Vel, hvordan skal man tolke dette utsagnet da:
    «Det er på tide at norske medier slutter å gi han oppmerksomhet, »

    Hvor vil du plassere en oppfordring til boikott av personer som mener noe annet enn deg, i et yttringsfrihetsbildet?

  7. Har ikke oppfordret til boikott, men det er ikke like sundt at alle får den oppmerksomheten dem ønsker. Hverken for dem selv eller andre.
    Bl.a. en del av uttalelsene om at det lommemannen gjorde ikke var så fælt for barna som ble rammet. Det såret og ødela like mye som selve overgrepet. Et nytt overgrep fra en advokat.

  8. Jeg tror vel Staff Sr har utspilt sin rolle, men så er det jo dette mes sirkushester og sagmugg…

  9. Provosere det klarer han ja…

  10. Om han har utspilt sin rolle vet ikke jeg, men han kan ødelegge mye for mange mennesker.

  11. Jeg er hundre og ti prosent enig med deg Tilte 🙂 Selv om vi har ytringsfrihet så er det opp til pressen å velge / ikke velge å trykke mer eller mindre idiotiske utsagn fra staff.

    Denne saken er større enn hva de fleste kan fatte og begripe, og så kommer denne fjotten og bagatelliserer det hele. Samme fjotten som for kort tid tilbake sa at overgrep antagelig ikke var skadelig, men at stigmatiseringen etter overgrepet var enormt skadetlig.

    Misbruk er noe alt for mange har en relasjon til – derfor bør pressen unngå å trykke at pedofili er greit, og at et Fengsel(!!) egentlig er en hjemmekoselig leilighet. I tillegg presterer han å beskrive beistet som en omsorgsperson!

    Ja til ytringsfrihet – og enda større ja til moderering av personer som med utsagnene sine svekker alle andre med samme yrke, og direkte angriper ofre av misbruk.

  12. Du fikk sagt det!
    Det er nye overgrep mot ofrene når noen bagatelliserer slike ting. Verre er det når denne personen er en høyesterettsadvokat.

  13. Det er det som er så ille… Altså, hadde en hvemsomhelst sagt det samme som staff har uttalt, for eksempel en blogger, ville ikke dette ha ringvirkninger i stor grad.

    Men – fordi staff er staff så kommer det han sier i både på trykk og på nett: vg, dagbladet, aftenposten, nettavisen… u name it. Ergo berører det flere.

    Så har vi faktoren at han er advokat. Og derfor forventer folk flest en viss faglig tyngde bak det han sier… Vel…
    http://www.dagbladet….

    Tror jammen mannen begynner å bli dement jeg?

  14. Har det noen gang gått an å ta han på alvor?

  15. Dement ja, det kan jo være en årsak.

  16. Dement ja, det kan jo være en årsak.

  17. Han er jo Høyesterettsadvokat med ganske stor påvirkningskraft til å få forandret lover og regler og hvordan de skal håndheves.
    Det må tas alvorlig.

  18. Hvorfor kom svaret mitt to ganger på #8?

  19. Han er en gammel vaskuk, og er nok rimelig senil nå.

  20. Han er forsvarer på sin hals. Men han drar det for langt og det blir bare provoserende og lite troverdig. Derfor mener jeg media har et ansvar.
    Det er ytringsfrihet ja men det er ikke alle som kan få gå ut i pressen å si sånne ting som dette. Media har vel ansvar på den måten at man må beskytte folk mot seg selv?
    Staff selv har vel ikke mer å tape og denne historien føyer seg inn i en rekke lignende fra han. Men media kan ta hensyn til de som vil føle seg støtt av dette…som ofrene?

  21. Han er fortsatt advokat!

  22. Det er fint lite formildende omstendigheter i denne saken, men en det er en forsvarers plikt å bruke alt som kan mildne rettens syn på den anklagede.

    Kan ikke folk lese ? Det jeg ser Staff sier er at Fritzl, på sin egen syke måte prøvde å vise omsorg mitt oppi faenskapen sin.

    Hva er det som er så vanvittig galt med det ??

  23. Han bør beskyttes mot seg selv ja…

  24. Han er advokat. Senile folk kjører også bil. Sjefen min er begynt å tulle. De finnes overalt. Det er intet organ som går rundt å arresterer eller stenger inne senile tullinger.

  25. Men Staff er ikke denne mannens forsvarer.
    Staff forsvarer sine egne syke meninger om pedofili. Eks. lommemannen som i følge Staff ikke har gjort noe galt med de barna som har mått beføle mannens kjønnsorgan!

    At det er en forsvarers plikt og forsvare en tiltalt, ja selvfølgelig, men ikke bagatellisere ofrenes lidelser.

  26. Staff har oppnådd det han ville, han får oppmerksomhet og han skaper høylytte diskusjoner. Ikke rundt saken det gjelder men rundt seg selv. Det er slik han selger seg som advokat.

  27. Jeg skal gi Spookey rett i at journalistene nok har spurt: Hvordan ville du lagt opp forsvaret for Fyren. Etter det kom tullet som har fått oss alle til å gå av skaftet.

    Syntes jeg at det går an å ta Staff på alvor? Nei og dobbeltnei.

    Jeg er lei av at journalistene bruker denne gamle fyren med de sære synspunktene for alt han er verdt i et salg.

  28. 🙂

  29. Det spørs om det lønner seg i lengden. Lommemannen har gitt han sparken. En fare for at klientene hans kan bli forhåndsdømt p.g.a væremåten hans.

  30. Enig!

  31. Jeg orker ikke lenger å høre eller se Staff lenger! Han må gjerne mene det han vil men jeg orker faktisk ikke å høre etter hva han har å si lenger……

  32. Nei, jeg har vel kommet dit jeg og etter denne episoden her.

Legg igjen en kommentar

Silver Linings Notebook

Min sølvkantede dagbok - fra livet med brystkreft - og livet etterpå

silverfokz

Forfatter og kordirigent m.m.

Bloggenbergh

A fine WordPress.com site

Maj-Britt Aagaard

& spiselandslaget

Liv Serine Helgesen

Dokumentar. Innsyn i domsprosesser - seksuelt overgrep. Les historikk i About, se under her.

Marta Breens blogg

Hele Norge baker ikke

In the barrel

Stupidity should be painful.

Ilmy`s fotoblog

Små glimt av livet rundt meg

Ture Bomann's Blog

Har ni sett så inn i forbannad...

A Taste of Honey

Traveling through spiced-up memories

Argus-37

Subjektive meninger og friske fraspark i øst og vest !

Krokolines nye verden

Mine virkelige tanker i en virkelighetsfjern verden

Beate tenker høyt

Her skriver jeg - om ting jeg er opptatt av - når 140 tegn blir for lite

Livetspuslespill

En spennene reise i livet

Pernille Nylehns blog

Just another WordPress.com weblog

Nav og Borgerenes *** vitnesbyrd *** for endring av uakseptabel forvaltnings-praksis

Vennligst del din mening her i bloggen, og spre budskapet videre, slik at vi kan være sterke sammen. Dine tanker kan være til stor hjelp for folk, og er verdifulle i arbeidet med å oppnå rettferdighet. vidarpaulsrud@gmail.com'

Langust og korsnebb

Usorterte tanker om assorterte temaer. Eller omvendt.

Sover du?

Jeg er en tankevekker.

FraüLei

men sterk i tru(s)a

Kommentarkontoret

Teorier om alt.

Jorunn's blogg

om meg og mine interesser

Hjerte og Sjel

mine tanker til deg

Bare min!!!

En reise på godt og vondt....

Roberts Refleksjoner

Litt om mangt, stort og smått. Jeg tenkte først å kalle skriveriene mine for “Grumpy Old Man”, men jeg er da ikke grumpy hele tiden, så det ble "Roberts Refleksjoner" i stedet. Her skriver jeg det som faller meg inn, det jeg er opptatt av og av og til om temaer jeg synes andre også burde være opptatt av.

frasofatilmaraton

Om å komme seg fra sofaen til et helt maraton

Mormors klagemur

Med rett til å klage

LillyCraft

I used to be in the past, but I'm not living there anymore

Rett Fra Levvra

marita.synnestvedt@gmail.com

See Norway - Se Norge

'Nature' looks best in large doses !

Matmisjonen

- matglede til folket!

pappapermisjon

Er pappapermisjon ferie?

Ruthroland's Blog

My own art, printmaking and text

strikkespinn

Velkommen til mer spinnstrikk og strikkespinn...

amrama

Just another WordPress.com site

Oy with the poodles already!

breathing doesn’t help, can I hit you instead?! y!

Trollsmed - Lise Nilsens blogg

Trollsmed lager perler, smykker, kunst og glede!

Lucky Rock ©

Nothing is as easy as it looks. Everything takes longer than you expect. And if anything can go wrong, It will, at the worst possible moment.

Under stjernene

Engang kretse jorden. Komme frisk hjem.

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

